اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بوهایی که مردم را به خرید بیشتر ترغیب می‌کنند!

پژوهش‌های صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که بوهای دلپذیر ساده و قابل تشخیص می‌توانند باعث ترغیب افراد به خرید بیشتر شوند.

استفاده از نورپردازی و موسیقی مناسب نقش مهمی در جلب مشتری ایفا می‌کنند، اما مطالعات جدید از نقش انکارناپذیر بوهای ساده و دلپذیر در ترغیب افراد به خرید بیشتر حکایت دارد.

محققان تأکید می‌کنند که بوهای ساده در تضاد با بوهای مخلوط و پیچیده، مشوقان قدرتمندی برای ترغیب افراد به خرید محسوب می شوند، چراکه بوهای ساده به فرآیندهای پیچیده مغزی برای تحلیل نیاز ندارند و فرد می تواند تمرکز بیشتری بر خرید داشته باشد.

محققان دانشگاه واشنگتن در این مطالعه از دو نوع بو مختلف شامل رایحه ساده پرتقال و رایحه پیچیده پرتغال - ریحان با مخلوط چای سبز استفاده کرده و در یک دوره 18 روزه میزان خرید مشتریان فروشگاه لوازم منزل در هنگام استشمام بوهای عادی، رایحه ساده و رایحه پیچیده مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بدست آمده نشان می دهد که 100 مشتری در زمان استشمام رایحه ساده پرتغال 20 درصد بیشتر خرید کرده‌اند.

«اریک اسپانگنبرگ» نویسنده ارشد این تحقیق تأکید می‌کند: تحقیقات ما نشان می‌دهد که بوهای ساده و قابل تشخیص بدلیل عدم نیاز به تحلیل‌های پیچیده مغزی، از اثربخشی بیشتری بر میزان خرید مشتریان برخوردار هستند.

نتایج این پژوهش در مجله Retailing منتشر شده است./ایسنا

 



رپورتاژ
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
جشن عروسی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
خدمات برش لیز
میز و صندلی تالاری
لیپوماتیک
تجهیزات تالار پارس
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
روغن خراطین
نحوه کاشت ابرو و مزایای آن
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
تحلیل آماری
نمایندگی برندها در ایران

لینک های مفید
تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.